יום שני, 27 במאי 2013

סיוע עם תינוקות וילדים תומכת לידה, מה הוא תפקידה?

תמיכה במהלך הלידה פירושה מתן של תמיכה פיזית, אינפורמטיבית ונפשית לאישה במהלך הלידה ובזמן ההריון. את התמיכה במהלך הלידה לרוב נותנת תומכת לידה, או בשמה המוכר יותר הדולה. תומכת הלידה מלווה את היולדת במהלך הלידה בבית החולים, ולהלן תפקידיה השונים:
  • לפני הלידה: תומכות לידה רבות מתחילות את הקשר עם האישה ההרה עוד בתקופת ההריון. תומכת הלידה מנסה להכיר את היולדת, את הרצונות שלה ממהלך הלידה ומפיגה את החששות העולים בדרך. תומכת לידה מייעצת לאישה על התרגילים הרצויים במהלך ההריון שעשויים להקל על מהלך הלידה.
  • בזמן הלידה: במהלך הלידה תומכת הלידה מעניקה ליולדת תמיכה פיזית ורגשית, ומוודאת כי היולדת מודעת למה שקורה סביבה. היא מסבירה לה את המהלכים השונים ומעודדת אותה לשתף פעולה עם הצוות הרפואי.
  • לאחר הלידה: תומכת לידה נשארת עם בני הזוג גם לאחר הלידה על פי רצונה של היולדת. היא מנחה אותה בהנקה, ביצירת קשר רגשי עם התינוק, בכישורי ההורות השונים, ומזהה סימנים של חרדה או דיכאון אחרי לידה.

מדוע כדאי לקחת תומכת לידה?


נשים רבות מתלבטות בצורך להיעזר בתומכת לידה, הרי קיימים קורסים רבים להכנה ללידה, מדוע יש צורך גם בדולה?
  • תומכת לידה מלווה את הזוג לאורך כל ההריון וגם במהלך הלידה ואחריה, מה שרוב קורסי ההכנה ללידה אינן מציעים.
  • תומכת לידה נותנת מענה מפורט והנחיות אישיות בכל מה שנוגע בהריון ובלידה. נשים הרות המצויות בחרדה, או נשים שזה הוא ההריון הראשון שלהן, והן אינן יודעות כיצד לנהוג, ימצאו סיוע פרטני זה כעוזר במיוחד.
  • אם אינך מעוניינת בהמוניות, ואינך פתוחה לרגשות ולשאלות באופן קבוצתי, תומכת לידה היא הפיתרון המושלם בעבורך. כך תוכלי להרגיש חופשיה לכל שאלותייך ורצונותייך, ולהיות בטוחה כי תקבלי מענה הולם לכל החששות.

קורס סייעות לגיל הרך, מה לומדים?


אחד ממסלולי הלימד המבוקשים ביותר בתחום החינוכי הוא קורס סייעות לגיל הרך. הצורך בסיוע עם ילדים אינו מסתיים בין כתלי חדר הלידה, או בתקופת הינקות שלהם, ולעיתים יש צורך בסיוע גם בגילאים מתקדמים יותר. קורס סייעות לגיל הרך נותן הקנייה של ידע במספר תחומים עיקריים: פסיכולוגיה של הגיל הרך, שלבי התפתחות של תינוקות, עקרונות עבודה בגן הילדים, תפקידי הסייעת החינוכית, תקשורת נכונה עם ילדים, התמודדות עם קשיים, מוזיקה תנועה וספרות לילדים, עזרה ראשונה לילדים ועוד. הסטודנטים בקורס מקבלים את ההכנה הטובה ביותר לצורך תעוקה עם ילדים על יד מיטב המורים הסייעים ואנשי החינוך.

קורס סייעות לגיל הרך מתאים מאוד לאלו המעוניינים להשתלב בסביבת עבודה עם ילדים, בגני הילדים ועוד. הקורס מתאים לכל אוהבי הילדים, המחפשים מקצוע מרתק, מאתגר ומלא בסיפוק.

סייעות לגיל הרך, איפה ניתן להשתלב?


בוגרי קורס סייעות לגיל הרך יוכלו להשתלב במסגרות הפרטיות ובמסגרות הציבוריות אשר עוסקות בילדים. בוגרי הקורס יוכלו להתמקצע בשלל תחומים הנדרשים לצורך סיוע עם ילדים.
  • הסייעות יוכלו להמשיך וללמוד את ההשתלבות בעבודה עם ילדים ליקויי ראיה, או עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
  • הסייעות חובבי המוזיקה וההפעלות יוכלו להשתלב במרכזי הריתמיקה לגיל הרך, ולהעביר סדנאות מוזיקה בגנים.
  • סייעות אחרות יוכלו להיות מדריכי מוטוריקה לגיל הרך, ולשלב יעוץ להורים.
  • אלו המתחברות לתזונה ולפעילות גופנית יוכלו להפוך לסייעות לאורך חיים בריא לגיל הרך, ולייעץ להורים איזו תזונה מומלץ לתת לילדים, איזו פעילות גופנית מומלצת, וגם מה ניתן לעשות עם ילדים כבדי משקל.
  •  וגם הסייעות תוכלנה להשתלב במרכזים השונים לענייני קשב וריכוז לגיל הרך. 

מהי קוסמטיקאית בכירה

עולם הקוסמטיקה הוא עולם מעניין. תחום הקוסמטיקה מושך נשים רבות ללימודי הקוסמטיקה ובהתנסות בתחום. קוסמטיקה היא שם כללי למגוון של טיפולים וחומרים טיפוליים השומרים על בריאות ואסתטיקה של נשים וגברים כאחד. טיפולי פילינג, פדיקור, מניקור, קרמים ושמנים הם רק חלק ממה שעולם הקוסמטיקה כולל. הטיפולים מיועדים לשמור על עור פנים נקי והגייני, מראה עור נאה, הציפורניים והשיער. קוסמטיקאיות יכולות לקחת צעד אחד קדימה, ובעזרת קורס להפוך לקוסמטיקאית בכירה. קוסמטיקאית בכירה היא בעצם קוסמטיקאית המתמחה בתחום הבריאות. בעזרת ידע בתחום הבריאות היא בעצם בולטת אל מול הקוסמטיקאיות האחרות ורמתה המקצועית גבוהה יותר. מה לומדים בקורס קוסמטיקאית בכירה? בהמשך.

מה כולל קורס קוסמטיקאית בכירה?


הקורס מעשיר קוסמטיקאית בתחום פרה רפואיים ובריאותיים. והוא קורס שמיועדת לבעלות תעודות קוסמטיקאית. הנושאים בלימודי קוסמטיקאית בכירה כוללים:
  • העשרה בתחומים הרלוונטיים של ביולוגיה, תורת הרקמות (היסטולוגיה), תורת החיסון (אימונולוגיה), פיזיולוגיה, ופתולוגיה (תורת המחלות).
  • הרחבה בנושא התנהגות, יחסי מטפל-מטופל וכו'.
  • העשרת ידע בטיפולים קוסמטיים משלימים.

לימודי ציור


אם אתם מרגישים שציור הוא לא סתם מתחביב בשבילכם, לימודי ציור יעמיקו אתכם הרבה יותר במה שנקרא ציור. בלימודים תלמדו לעבוד עם כלים שונים כמו עפרון, פחם, דיו, צבעי מים וכדומה. כמו כן תלמדו את תורת הצבע בה תכירו את מעגל הצבעים השונה ולימוד לעבוד איתו. תלמדו את אופן העבודה עם צבעי מים, גואש, אקריליק ושמן.

סוגי הציורים


בלימודי ציור תלמדו על הציור הפיגורטיבי, מהתבוננות ועד שימוש בתצלום. כמו כן תלמדו גם על הציור המופשט, תכירו בצבע כחומר להבעת אווירה, רעיונות, רגשות, קונפליקט והרמוניה. אין ספק שהקורס ילמד אתכם הרבה מעבר למושג ציור, הוא ילמד אתכם ליצור אומנות עם מסר ורגש.

יום ראשון, 12 במאי 2013

מתנה לאישה מתחת למים


אם אתם חושבים מה לתת לאישה שזה עתה ילדה, ורוצה להתקרב עוד לתינוק או התינוקת שלה, אין כמו קורס שחייה עם תינוקות, צלילה או תרפיה מסוגים שונים שנעשות תחת המים. אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות הוא קורס וואטסו.

מהו וואסטו?


וואטסו היא שיטת ריפוי המתאימה לצרכים רבים – בין היתר אנשים במתח, אנשים בטראומה, אנשים בעלי עייפות כרונית, ילדים וכמובן תינוקות והוריהם. השיטה משלבת בצורה ייחודית שחייה במים חמימים ושיאצו. למעשה המילה מכילה את המילה שיאצו (טסו) ו-ווטר (וואט). הגוף מקבל עיסוי במים חמימים, צף, נמתח, משחרר את הגוף ומקרב, במקרה הספציפי שלנו, בין האם לתינוק. מדובר בטיפול מקרב, משחרר שרירים ומפיג מתחים – של האם והתינוק ביחד.

כל אחד שעובר את הטיפול הזה יוצא מאוזן ושקט יותר. מדובר על שחרור נפשי באמצעות התרת לחצים נפשיים, באמצעות מים, שאי אפשר למלל או להסביר אותם – בטח ובטח על ידי תינוק בן יומו שלא יודע להוציא מילה מפיו. היתרונות של המים: החמימות, היעדר כל המשיכה, היעדר עומס – מסירים חסמים מעמוד השדרה, משחררים את השרירים ומאפשרים תרגילים, תנועות וריכוז שלא אפשריים על היבשה, בחדר טיפולים / קליניקה, על מזרון. טיפול וואטסו אורך בדרך כלל כ-40 או 45 דקות, ומצוין לקירוב בין אמהות לתינוקיהן, הפגת מתחים, שחרור שרירי הגב ובעיות מפרקים מסוגים שונים, או בעיות נפשיות.


אם אתם שוקלים מתנה לאישה – זהו הדבר המושלם




כאמור, אם אתם רוצים להעניק מתנה לאישה שלכם על שהביאה לכם ילד לעולם, זהו הדרך המושלמת לפנק את הגוף שלה לאחר המאמץ העילאי של הלידה. ללא ספק, קירוב בינה לבין התינוק או התינוקת באמצעות המים החמימים תהיה מתנה מפנקת ומתגלמת מצדכם.