יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

קייטנה עם נושא- כדורגל, מתכוני וידאו וסדנאות יצירה


כשמגיע הקיץ הדבר הראשון עליו חושב כל הורה הוא מה יעשה עם הילדים שלו. אין מה לעשות, משרד החינוך קבע שבחודשי הקיץ חם מדי כדי ללמוד, או שמא זו סיבה אחרת, אך התוצאה הסופית היא זהה והיא שבתי הספר והגנים סגורים. לכן, צריכים ההורים לחפש אלטרנטיבות.

קייטנה בעלת ייחוד


אחת האלטרנטיבות הנוחות ביותר להורים, וזו שלא עולה להם כמעט שקל, זה לשים את הילדים אצל הסבא והסבתא. הסבים שומרים על הנכדים, מכינים להם ארוחת צהריים, מעניקים להם את האפשרות לשבת ולראות טלוויזיה ואפילו לישון במיטתם. איזה עוד סידור יותר מוצלח בעבור ההורים? אך הבעיה היא שלא כולם יכולים ליהנות מהסידור הזה, מה שהופך את היותה של הקייטנה לסידור היותר פופולרי מבין האלטרנטיבות המוצעות. החידוש בקייטנות בשנים האחרונות הוא שאם פעם קייטנות היו פשוט להגיע, לשחות קצת בבריכה, לרוץ קצת על הדשא ולקבל צ'ופר בדמות שוקו ולחמנייה, כיום כל קייטנה צריכה ייחוד מסוים אחרת לא יגיעו אליה ילדים. ולמעשה, ייחוד מסויים אומר קייטנת נושא. אחד הנושאים היותר מבוקשים היא קייטנת ספורט. בקייטנה זו מבטיחים המדריכים להורים שבכל יום הילדים שלהם יערכו פעילות ספורטיבית כלשהי, בין אם זה כדורגל או כדורסל, ובין אם מדובר דווקא בשיעורי שחייה בבריכה או רכיבה על אופניים.

מתכוני וידאו או הפעלות?


עוד אחת מהקייטנות שהולכת וצוברת תאוצה, בטח מאז עונת מאסטר שף ילדים ששודרה בערוץ 2, היא קייטנת שפים. במסגרת הקייטנה כמעט בכל יום, מעבר לדברים הרגילים של הקייטנה, ילמדו הילדים בישול מכל מיני סוגים וכל מיני מאכלים, דרך הסברים ממורים מקצועיים או דרך הקרנת קטעים של מתכוני וידאו. הילדים יעברו על ההוראות בצורה מדוקדקת ולבסוף יטעמו איש את המנה של רעהו, בלי שום שיפוט אלא רק עם ביקורת טובה. אחת אחרת יכולה להיות קייטנת חינוך, בה בכל יום ילמדו הילדים על נושא מסוים, נושא בו הם יעסקו בתצורות שונות לאורך כל היום. זה יכול להיות דרך הרצאה, יכול להיות גם דרך הפעלות שונות וזה אפילו יכול להיות באמצעות סדנאות יצירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה