יום רביעי, 2 בינואר 2013

מרכז הורות כל היתרונות

אחד הדברים המרגשים והמתאגרים הוא להיות הורה. חלק גדול מהאנשים יגיד אף שזהו הדבר הקשה ביותר. ובכל זאת, אין בית ספר לכך. כל אחד יכול להיות הורה, מטעמים ביולוגיים גרידא. בכל פעם שמתעורר אירוע (בדרך כלל טרגי) הקשור בילדים והוריהם קמה זעקה: "איך יתכן שכל אחד יכול להיות הורה בלי ללמוד?", ויש בכך היגיון.


קורס הורות: ישנה אפשרות ללמוד איך להפוך להורים בצורה טובה


ובכל זאת, בשנים האחרונות התעוררו להם אנשים שמבינים את החשיבות בכך. קורס הורות הוא דבר קיים ונגיש, שאפשר לעשותו בפורומים רבים ושונים. אמנם הקורס איננו מרחיק לכת עד לגילאים בהם הילדים כבר יכולים לדבר ולתקשר – כמו שרלוונטי בחלק מהמקרים הטרגיים, אולם הוא בהחלט מלמד את ההורים הצעירים לקראת מה הם הולכים: הכנה ללידה, זוגיות טובה בהקשר ההורי מפנים רבות, מפיזי ועד פסיכולוגי, מה לעשות לפני – תוך כדי ואחרי הלידה ועוד. מרכז הורות כזה קיים בכל הארץ, והוא בדרך כלל אחד משניים: מסובסד על ידי קופת החולים (ואז יש גם מלווה שאפשר להתקשר אליה בכל עת, מטעם קופת החולים) או פרטי, בקבוצות קטנות יותר, בקורסים שמתקיימים בבתים או סטודיו.


מדוע חשוב להירשם לקורס הורות? יתרונותיו הרבים של קורס זה


קורס הורות מסייע להורים החדשים לעתיד להתמודד עם מה שעומד להשתנות בחייהם. הוא מלמד אותם איך לסייע זה לזו – דבר שלפעמים היעדרו מביא למקרים טרגיים ומתחים. הוא מלמד את ההורים אודות התכונות הפיזיות של הלידה וההורות. כל מיני דברים שפעם "האמא הייתה צריכה ללמוד לבד מאמא שלה", היום אפשר להתכונן אליו מראש ובשל כך לעשותו בצורה טובה יותר. לכן חשוב, אם אפשר, להשקיע מעט זמן ומשאבים כדי להירשם לסדנה כזו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה