יום שלישי, 15 בינואר 2013

ג'הארה- כל המידע

ג'הארה היא אחת השיטות המעניינות ביותר להפיג מתחים ולהתמודד עם לחץ. ביחד עם שיטות אלטרנטיביות אחרות כמו רפלקסולוגיה או שיאצו, הג'הארה הפכה לשיטה פופולארית מאד לטיפול במתחים בילדים, תשושי נפש, הלומי קרב וגם אנשים הסובלים מבעיות פיזיות ובמיוחד בעמוד השדרה.

אודות השיטה ג'הארה

ג'הארה היא שיטת טיפול במים, המקנה למטופל הרגשת ריחוף יוצאת דופן. השיטה היא הידרו טיפולית ועוסקת בטיפול נפשי ופיזי תוך ריכוז ותנועה בתוך מים חמימים. זוהי שיטה ידידותית מאד ונעימה מאד, כמו טיפולים אחרים שהוכנסו לסל האלטרנטיבי (כמו וואטסו לדוגמה). השיטה מעודדת שחרור ומשפרת הרגשה פיזית ונפשית באופן כללי. המפגש מותאם לצרכים של המטופל, בין אם נפשי ובין אם פיזי, ואורכו כ-50 דקות. לשיטה חמישה עקרונות:
  • זוהי שיטה פיזית לחלוטין, כלומר התמכרות לציפה במים חמימים ותנועות בתוכם, אבל ללא כאבים וללא מאמץ.
  • איחוד עם המים – כלומר הארכת התנועות של הגפיים ביחד עם הגלים תוך כמה שיותר חוסר תשומת לב, התמזגות ו"שקיעה" לתוך התהליך
  • הרפייה עמוקה – ללא תשומת לב או מחשבה מיותרת
  • הפחתת המאמץ על השרירים כדי לשחרר את הגוף והנפש • שיפור בבעיות הפיזיות והנפשיות תוך התמכות טוטאלית במים

הטיפול עצמו

הטיפול נעשה ברוגע רב. המטרה היא לשלב אתכם במים ושאתם תהיו "אחד עם המים". היערכות דינאמית של הגוף לטיפול היא חלק ממה שמלמדים אתכם במפגשים, עם דגש לגיוס הגוף לתנועה ללא מאמץ. לסמוך לגמרי על המים ועל המטפל הוא חלק חשוב בטיפול ובהצלחה שלו, עם מינימום פעולה, מינימום מחשבה.

זה כמעט מדיטציה בתנועה בתוך מים חמימים. במפגשים מלמדים אתכם יציבה נכונה והרפייה, שמסייעת לכם גם לשפר את מצב הגוף שלכם וגם את מצבכם הנפשי, כמעט ללא מאמץ וללא מחשבות מיותרות ומסרסות, שמפריעות להליך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה