יום ראשון, 14 באפריל 2013

הידרותרפיה – הדרך הטובה ביותר לקרב בין ההורים לילדיהם הרכים

אם אתם מחפשים דרך טובה לקרב ביניכם לבין הילדים הקטנים שלכם, שחייה במים חמימים, באמצעות מדריך, ובליווי שלכם, היא הדרך הטובה ביותר לכך. המים מאחדים ביניכם לבין התינוק, יש האומרים שאף מזכירים לו נשכחות (את הרחם!), ובעיקר מסייעים לו לייצר תחושת ביטחון, אמון, יציבות נפשית והתפתחות מוטורית.

מהי הידרופתרפיה?


שיטת השחייה במים, הידרותרפיה, היא שיטת טיפול הנעשית במים. במקור, השיטה אמורה להיות טיפול פסיכולוגי שנעשה בסביבה של מים, במקום לדבר. אצל ילדים זה רלוונטי במיוחד כי הם כמובן לא יכולים לדבר. השיטה מנצלת את התכונות הטבעיות של המים כדי להתיר פלונטרים נפשיים; בין היתר, חום, נעימות, שחרור מלחץ, לחץ הידרוסטטי, הפחתת משקל ועוד. אצל מבוגרים הידרותרפיה פותרת בעיות נוספות, פתולוגיות כמו: בעיות שרירים ושלד, פרקינסון, הפרעות קשב ועוד. המטרה היא עצירת הדרדרות הבעיות הפתולוגיות. אצל תינוקות זה יותר פשוט – המטרה היא ייצוב המערכת הנפשית הרכה וגם יצירת בסיס איתן לחיים. השחייה מחזקת את השרירים ואת עמוד השדרה, מפתחת יציבה והכי חשוב – מקרבת ומייצרת אמון בין ההורים לתינוק. הלחץ ההידרוסטטי מסייע בשמירה על היציבה, כי התינוק לא יכול ליפול ולאבד שיווי משקל. בנוסף, בגלל שיש משחקים ושירים מסביב, וההורים שלו שם והוא עושה קישור בין ההורים שלו לבין התחושה הנעימה, היציבות והביטחון – הוא מצליח להפוך להיות בן אדם הרבה יותר איתן.

איפה אפשר לעשות שיעורי הידרותרפיה?


ישנם מקומות רבים שבהם אפשר לעשות שיעורי הידרותרפיה. ראשית, ישנם שיעורים וקורסים במסגרת קופת החולים. שנית, אפשר לעשות זאת באמצעות סדנאות פרטיות, קייטנות לילדים ומפגשים בבריכות מיוחדות, של מכונים המומחים בשיטות טיפול במים. ואפשר גם לעשות שיעורים פרטיים, חד פעמיים או רב פעמיים. בכולם כמובן, נוכחים ההורים – גם אידיאולוגית וגם בטיחותית, מכיוון שמדובר בתינוקות פני פחות משנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה