יום ראשון, 20 באוקטובר 2013

קורא ברקוד על ערכת הכנה להריון- החיים בסופרמרקט


סופרמרקט. אולי תקראו לזה מרכול, אולי אתם הולכים אל המכולת השכונתית, אך הכוונה היא זהה. למרות הקידמה ולמרות הכל, הסופרמרקט הוא עדיין נדבך משמעותי בחיינו, מקום אותו אנחנו מוכרחים לפקוד לפחות פעם בשבוע, כשרובנו עושים זאת פעמים רבות יותר, על מנת להמשיך ולהתקיים.

ערכת הכנה להריון פגת תוקף? כאן מתחילה הבעיה


נכון, כיום באמת אפשר להזמין מוצרים דרך רשת האינטרנט ואפשר אפילו לעשות את ההזמנה הזאת ישירות דרך הסופר עצמו ולקבל משלוח הביתה, אך למען האמת רובנו עדיין עושים זאת בעצמנו ואפילו מעדיפים לעשות זאת כך. החשיבות הגדולה של בחירת המוצרים בעצמנו היא גדולה. קחו לדוגמא פירות וירקות. הרי אם הסופר עצמו הוא זה ששולח לנו את המוצרים (הכוונה כמובן לעובדי הסופר, כי למרות הטכנולוגיה הסופר עצמו עדיין לא יכול לשלוח לנו מוצרים לבדו), סביר שנקבל את הפירות והירקות הפחות טובים, שלא לומר את הרקובים. סביר להניח שאם אנחנו נגיע בעצמנו לבחור, אנחנו נבדוק כמה פעמים כל פרי וירק עד שנחליט להכניסו לשקית. דוגמא נוספת יכול להיות של מוצר שפג תוקפו וזה לא חייב להיות רק מאכל. קחו לדוגמא ערכת הכנה להריון, ערכת בדיקה. תחשבו לבד כמה עוגמת נפש יכולה להיגרם אם ערכת ההיריון הייתה לא תקינה ובטעות האם שערכה את הבדיקה הייתה בטוחה שהיא נכנסה להיריון. מה עצובה הייתה הבעתה אם לאחר הבדיקה אצל הרופא הייתה מתגלה האמת וכנראה שהיה מתחיל סבב תביעות בין הצדדים.

קורא ברקוד של סדרן הסחורה


אך אם יש משהו אחד שעשוי להפריע ללקוח בבוא לסופר הוא העובדה שעל מוצר מסוים לא מוטבע המחיר. למרות שבמקומות הללו בדרך כלל משתדלים שיהיה מחיר על כל מוצר, לעיתים יוצא שהמוצר נטול מדבקה. במקרה כזה נכנס לפעולה קורא ברקוד. אחד העובדים או סדרני הסחורה מסתובבים בדרך כלל עם הקורא, או שמניחים אותו במחסן במקום אסטרטגי ממנו הם יכולים לקחת את קורא הברקוד באופן מיידי וכך הם יכולים לענות ישירות על שאלת המחיר. כך, נמנעת מהלקוח הטרחה של להגיע לקופה על מנת לדעת את המחיר, רק כדי להשיב אותו למדף.

קייטנה עם נושא- כדורגל, מתכוני וידאו וסדנאות יצירה


כשמגיע הקיץ הדבר הראשון עליו חושב כל הורה הוא מה יעשה עם הילדים שלו. אין מה לעשות, משרד החינוך קבע שבחודשי הקיץ חם מדי כדי ללמוד, או שמא זו סיבה אחרת, אך התוצאה הסופית היא זהה והיא שבתי הספר והגנים סגורים. לכן, צריכים ההורים לחפש אלטרנטיבות.

קייטנה בעלת ייחוד


אחת האלטרנטיבות הנוחות ביותר להורים, וזו שלא עולה להם כמעט שקל, זה לשים את הילדים אצל הסבא והסבתא. הסבים שומרים על הנכדים, מכינים להם ארוחת צהריים, מעניקים להם את האפשרות לשבת ולראות טלוויזיה ואפילו לישון במיטתם. איזה עוד סידור יותר מוצלח בעבור ההורים? אך הבעיה היא שלא כולם יכולים ליהנות מהסידור הזה, מה שהופך את היותה של הקייטנה לסידור היותר פופולרי מבין האלטרנטיבות המוצעות. החידוש בקייטנות בשנים האחרונות הוא שאם פעם קייטנות היו פשוט להגיע, לשחות קצת בבריכה, לרוץ קצת על הדשא ולקבל צ'ופר בדמות שוקו ולחמנייה, כיום כל קייטנה צריכה ייחוד מסוים אחרת לא יגיעו אליה ילדים. ולמעשה, ייחוד מסויים אומר קייטנת נושא. אחד הנושאים היותר מבוקשים היא קייטנת ספורט. בקייטנה זו מבטיחים המדריכים להורים שבכל יום הילדים שלהם יערכו פעילות ספורטיבית כלשהי, בין אם זה כדורגל או כדורסל, ובין אם מדובר דווקא בשיעורי שחייה בבריכה או רכיבה על אופניים.

מתכוני וידאו או הפעלות?


עוד אחת מהקייטנות שהולכת וצוברת תאוצה, בטח מאז עונת מאסטר שף ילדים ששודרה בערוץ 2, היא קייטנת שפים. במסגרת הקייטנה כמעט בכל יום, מעבר לדברים הרגילים של הקייטנה, ילמדו הילדים בישול מכל מיני סוגים וכל מיני מאכלים, דרך הסברים ממורים מקצועיים או דרך הקרנת קטעים של מתכוני וידאו. הילדים יעברו על ההוראות בצורה מדוקדקת ולבסוף יטעמו איש את המנה של רעהו, בלי שום שיפוט אלא רק עם ביקורת טובה. אחת אחרת יכולה להיות קייטנת חינוך, בה בכל יום ילמדו הילדים על נושא מסוים, נושא בו הם יעסקו בתצורות שונות לאורך כל היום. זה יכול להיות דרך הרצאה, יכול להיות גם דרך הפעלות שונות וזה אפילו יכול להיות באמצעות סדנאות יצירה.

יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

קייטנה לילדים אוהבי פסטות

כל קייטנה לילדים שמתקיימת בחופש הגדול יש לה את הייחוד שלה. בין אם הקייטנה היא ייחודית לנושא כלשהו כמו טבע, מדע, ספורט, ימאות ועוד.

יש קייטנת ילדים שמתחילה בשעות הבוקר המוקדמות ונמשכת עד לשעות אחר הצהריים. מן הסתם מוגשת בנוסף לארוחת בוקר, ארוחת עשר גם ארוחת צהריים.

ילדים אינם אוהבים מאכלים מסובכים ובבישול ארוך. רוב הילדים אוהבים פיצה, המבורגר אבל לדבר אחד יש הסכמה כמעט בין כל הילדים והוא פסטות.

יש פסטות בכל הצורות ובצורות בישול שונות. חלק מהילדים אוהבים את הפסטות שלהם עם רסק עגבניות, אחרים אוהבים פסטות עם רטבים שונים.

כדי לספק את רצונם של כל ילדי קייטנת הילדים על הטבח המכין את הארוחות לגוון ובכל פעם שהוא מכין פסטות הוא יכין רוטב אחד או יותר. כך כל אחד מהילדים יוכל לאכול את הפסטה כפי שהוא אוהב אותה.

בארץ נפתחו מסעדות איטלקיות רבות שבתפריט שלהן יש סוגי פסטה שונים. המטבח האיטלקי ידוע במגוון הפסטות שהוא מכין ובטעמם הערב לחיך.

בשנים האחרונות התרחב מגוון המוצרים שניתנים לאכול בפסח ואחד מהם הוא הפסטה. חברות הייצור למצרכי מזון מוציאות לקראת הפסח סוגים שונים של פסטות כשרות לפסח. מי שאינו רוצה לאכול תפוחי אדמה ואורז בלבד יכול לגוון לאכול פסטות.

לאור ריבוי האנשים שאסורה עליהם האכילה של גלוטן הוציאו מספר חברות ייצור פסטות ללא גלוטן. עוד פלח של אנשים יכולים לאכול פסטות ללא חשש.
מרכיבי החמין שמשפחות רבות מכינות לשבת הם בדרך כלל תפוחי אדמה, אורז, חיטה, ביצים ובשר. כל עדה על פי המסורת שלה. יש גם חמין עשוי מפסטה שהיא מחליפה את תפוחי האדם, האורז והחיטה. יתר המצרכים זהים. הבישול האיטי על גבי הפלטה או התנור זהים. הטעם שונה ויש כאלה שיגידו שהוא טוב יותר מטעמו של החמין המסורתי.

יום רביעי, 17 ביולי 2013

לאיזה קייטנה לשלוח את הילדים?


בחירת קייטנה לילדים היא בחירה משמעותית. זה נכון בכל שנה, אבל השנה – שיש חופש של כמעט שלושה חודשים (כולל החגים) זה משמעותי במיוחד. הקיץ כבר כאן וההיצע גדול מאד. אם יש לכם כמה ילדים אז השיקול הוא גם כלכלי... מה עושים? קיימות היום הרבה מאד קייטנות לילדים מגילאים 6-12, והן פתרון נהדר לשעמום של הילדים כשההורים בעבודה. זה גם טוב יותר מאשר הילדים ירבצו מול המחשב או הטלוויזיה.


סוגי קייטנות לילדים




מה שנחמד הוא, שאפשר למצוא הרבה מאד סוגים של קייטנות לילדים בלי להתאמץ יותר מדי. מפה לאוזן, באינטרנט, דרך בית הספר. זה לא פרוייקט גדול למצוא (לא כמו לשלוח קורות חיים באנגלית למשרת ניהול), אלא רק צריך לסנן ע"ב תקציב, ערכים וכמובן האהבה של הילדים.



· קייטנות נושא: אוכל, ספורט, קייטנות מבוססות ריאליטי (למשל האח הגדול או הישרדות). בקייטנות כאלו יש תחרויות בין קבוצות ילדים ובכך גם מלמדים אותם דברים והם גם עושים קצת תחרות בריאה ומוציאים אנרגיה. היתרון הוא הלימוד אך גם הגיבוש החברתי והכיף.

· קייטנות פיתוח מנטאלי

· קייטנות כלליות: כאלו שיש בהן הכל, קצת ספורט, קצת טיולים, קצת בריכה, קצת אוכל, וחוזרים כל יום הביתה ב-12:00 או ב-13:00.

· קייטנות מדע ויצירה: אמנות, מחשבים, אלקטרוניקה, פיסול ועוד.

· קייטנות בידור – בעיקר קרקס, מחול וריקוד. לומדים דברים נחמדים כמו טרמפולינה, טרפז, אקרובטיקה, הליכה על חבל, ג'גלינג ועוד.

· קייטנות ים – בעיקר גלישה וספורט ימי כמו צלילה ורחיפה.



לסיכום, אפשר למצוא קייטנות בקלות. יש צורך למצוא את מה שהילדים אוהבים, ומומלץ שלא ללכת על משהו יקר מדי כדי לא לנקר בין הילדים שלכם לחבריהם. ככה מובטח לכם שקט ולהם... קיץ של כיף!

יום ראשון, 30 ביוני 2013

ליווי התפתחותי

תינוקות מסוימים ידועים כ"מתפתחים מהר", מה שגורם להם לדלג על שלב כלשהו בהתפתחות. הורים רבים תוהים האם זהו מצב רצוי וטבעי לחלק מהתינוקות. היו ימים ותקופות בהם התייחסו לעניין זה בחיוב. בימינו, חושבים קצת אחרת. כאן נכנס הנושא של ליווי התפתחותי לתינוק. נאמר לא פעם, כי התפתחותו של התינוק מורכבת מרצף של שלבים, אשר כל אחד מהם נשען על זה שלפניו. מסיבה זו, ישנה חשיבות רבה להתפתחותו התקינה של התינוק. ליווי התפתחותי מאפשר מעקב בריא אחרי התפתחות זו.

תוצאות ליווי התפתחותי


אגב, לא כל תוצאות ההתפתחות נראות מיד לעין. חלק מהן עשוי לבוא לידי ביטוי מאוחר יותר. ליווי התפתחותי חשוב לאיתור קשיים, שמקורם אולי בהתפתחות שאינה תקינה. קשיים אלו עלולים לצוץ אחרי שנים, בימים בהם יותר קשה לתקנם, ולהחזיר את הילד למסלול ההתפתחותי הרגיל שלו. מסיבות אלו, מובנת חשיבותם של שלבי ההתפתחות השונים – לכל שלב יש את הזמן שלו. ליווי התפתחותי יסייע באיתור בעיות התפתחות ובקידום התינוקות לעבר התפתחות תקינה ובריאה יותר עבורם.

קייטנה – בחירה מעולה לקיץ


קייטנה מהווה חלופה נהדרת לשהייה ארוכה ומתישה בבית, בזמן חופשת הקיץ של הילדים. קייטנה הינה מסגרת חינוכית חלופית לבית הספר או לגן, במשך חופשות ארוכות. הקייטנות הארוכות ביותר, מתקיימות, מן הסתם, בחופשת הקיץ הארוכה והחמה. קייטנה כוללת פעילויות מגוונות, לדוגמא: ימי טיולים, פעילויות ספורטיביות, סדנאות וביקורים באתרי פנאי ובילוי למיניהם. קייטנה יכולה אף להיות מוקדשת לנושאים מסוימים, כמו - מדע, ספורט, מה שביניהם ונושאים אחרים כמובן.

מסגרות שונות של קייטנות


קייטנה יכולה להיות מנוהלת במסגרת פרטית או במסגרת ממלכתית, על ידי אגודות, עמותות, חברות מסחריות, או על ידי אנשים פרטיים. נקודת תורפה אחת שיכולה להיות בכל קייטנה, היא, שסגל ההדרכה עשוי להיות צעיר ולא מנוסה, ושאנשיו אינם מכירים אישית את הילדים. ובכל זאת, כל קייטנה מהווה אלטרנטיבה נהדרת על פני שעות משעממות רבות בבית.

קייטנות לילדים בקיץ הזה

קייטנות לילדים הן דרך נהדרת עבורם להעביר את ימי הקיץ בכיף, תוך שההורים יכולים להיות רגועים ובטוחים שילדיהם נמצאים בידיים שומרות ונאמנות. קייטנות לילדים בישראל החלו עוד בימיה הראשונים של המדינה, וממשיכים במסורת עד היום, מדי קיץ, ולפעמים אף בחופשות אחרות במשך השנה, כמו חופשת הפסח. קייטנות לילדים כוללות פעילויות ותכנים המקנות להם, בנוסף לשמחה הרבה, ליצירה ולכיף, ערכים נוספים חשובים, כגון – פיתוח אינטראקציה חברתית, קואורדינציה, לימוד עבודה בצוות, יכולת ניסוי ואלתור, חיזוק הביטחון העצמי ועוד.

אלטרנטיבה נפלאה לבית


קייטנות לילדים זוהי אלטרנטיבה נהדרת למצב בו הילדים מבלים את כל ימות הקיץ בבית, ועושים את אותם הדברים, ללא כל גירויים שיאפשרו להם להתפתח, לצמוח ולהגיע למקומות גדולים בחייהם ההתפתחותיים. קייטנות לילדים, על פעילויותיהן ותכניהן, המתעדכנים מדי שנה, זוכות להערכה והכרה מצדם של גורמים שונים, כמו מערכת החינוך, אך גם מחוצה לה. קייטנות לילדים משלבות באופן מיוחד חשיבה חברתית ואינטגרטיבית.

שחיית תינוקות – לא מה שאתם חושבים


כאשר מדברים על שחיית תינוקות, אין מתכוונים ללימוד שחייה ממשי של תינוקות, כמו אצל ילדים גדולים יותר. שחיית תינוקות נודעת כתורמת רבות לקשרם של ההורים עם ילדיהם. היא מאפשרת את פסק הזמן מהשגרה היומיומית הלחוצה והעמוסה. שחיית תינוקות הינה מונחית על ידי צוות מקצועי, שאנשיו מלמדים תינוקות לאהוב מים ולהרגיש את החוויה שבשחייה. שחיית תינוקות מביאה לשיפור הקואורדינציה, שיווי המשקל של התינוק והפעילות המוטורית שלו.

פיתוח פיסי של התינוק


שחיית תינוקות היא תחום עולה. באמצעותו, מתאפשר לתינוקות לחזק את גמישות הגוף, את חגורת הכתפיים ואת מערכת השלד והשרירים. שחיית תינוקות גם מאפשרת פתיחה של מערכת הנשימה ואת הקשר החשוב שבין היד לעין. שחיית תינוקות מאפשר תרגילים המעודדים שלבים חשובים בהתפתחותו של התינוק, כגון – החזקת הראש, שכיבה על הבטן ועל הגב, התהפכות, זחילה, הליכה וישיבה.

יום שני, 27 במאי 2013

סיוע עם תינוקות וילדים תומכת לידה, מה הוא תפקידה?

תמיכה במהלך הלידה פירושה מתן של תמיכה פיזית, אינפורמטיבית ונפשית לאישה במהלך הלידה ובזמן ההריון. את התמיכה במהלך הלידה לרוב נותנת תומכת לידה, או בשמה המוכר יותר הדולה. תומכת הלידה מלווה את היולדת במהלך הלידה בבית החולים, ולהלן תפקידיה השונים:
  • לפני הלידה: תומכות לידה רבות מתחילות את הקשר עם האישה ההרה עוד בתקופת ההריון. תומכת הלידה מנסה להכיר את היולדת, את הרצונות שלה ממהלך הלידה ומפיגה את החששות העולים בדרך. תומכת לידה מייעצת לאישה על התרגילים הרצויים במהלך ההריון שעשויים להקל על מהלך הלידה.
  • בזמן הלידה: במהלך הלידה תומכת הלידה מעניקה ליולדת תמיכה פיזית ורגשית, ומוודאת כי היולדת מודעת למה שקורה סביבה. היא מסבירה לה את המהלכים השונים ומעודדת אותה לשתף פעולה עם הצוות הרפואי.
  • לאחר הלידה: תומכת לידה נשארת עם בני הזוג גם לאחר הלידה על פי רצונה של היולדת. היא מנחה אותה בהנקה, ביצירת קשר רגשי עם התינוק, בכישורי ההורות השונים, ומזהה סימנים של חרדה או דיכאון אחרי לידה.

מדוע כדאי לקחת תומכת לידה?


נשים רבות מתלבטות בצורך להיעזר בתומכת לידה, הרי קיימים קורסים רבים להכנה ללידה, מדוע יש צורך גם בדולה?
  • תומכת לידה מלווה את הזוג לאורך כל ההריון וגם במהלך הלידה ואחריה, מה שרוב קורסי ההכנה ללידה אינן מציעים.
  • תומכת לידה נותנת מענה מפורט והנחיות אישיות בכל מה שנוגע בהריון ובלידה. נשים הרות המצויות בחרדה, או נשים שזה הוא ההריון הראשון שלהן, והן אינן יודעות כיצד לנהוג, ימצאו סיוע פרטני זה כעוזר במיוחד.
  • אם אינך מעוניינת בהמוניות, ואינך פתוחה לרגשות ולשאלות באופן קבוצתי, תומכת לידה היא הפיתרון המושלם בעבורך. כך תוכלי להרגיש חופשיה לכל שאלותייך ורצונותייך, ולהיות בטוחה כי תקבלי מענה הולם לכל החששות.

קורס סייעות לגיל הרך, מה לומדים?


אחד ממסלולי הלימד המבוקשים ביותר בתחום החינוכי הוא קורס סייעות לגיל הרך. הצורך בסיוע עם ילדים אינו מסתיים בין כתלי חדר הלידה, או בתקופת הינקות שלהם, ולעיתים יש צורך בסיוע גם בגילאים מתקדמים יותר. קורס סייעות לגיל הרך נותן הקנייה של ידע במספר תחומים עיקריים: פסיכולוגיה של הגיל הרך, שלבי התפתחות של תינוקות, עקרונות עבודה בגן הילדים, תפקידי הסייעת החינוכית, תקשורת נכונה עם ילדים, התמודדות עם קשיים, מוזיקה תנועה וספרות לילדים, עזרה ראשונה לילדים ועוד. הסטודנטים בקורס מקבלים את ההכנה הטובה ביותר לצורך תעוקה עם ילדים על יד מיטב המורים הסייעים ואנשי החינוך.

קורס סייעות לגיל הרך מתאים מאוד לאלו המעוניינים להשתלב בסביבת עבודה עם ילדים, בגני הילדים ועוד. הקורס מתאים לכל אוהבי הילדים, המחפשים מקצוע מרתק, מאתגר ומלא בסיפוק.

סייעות לגיל הרך, איפה ניתן להשתלב?


בוגרי קורס סייעות לגיל הרך יוכלו להשתלב במסגרות הפרטיות ובמסגרות הציבוריות אשר עוסקות בילדים. בוגרי הקורס יוכלו להתמקצע בשלל תחומים הנדרשים לצורך סיוע עם ילדים.
  • הסייעות יוכלו להמשיך וללמוד את ההשתלבות בעבודה עם ילדים ליקויי ראיה, או עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.
  • הסייעות חובבי המוזיקה וההפעלות יוכלו להשתלב במרכזי הריתמיקה לגיל הרך, ולהעביר סדנאות מוזיקה בגנים.
  • סייעות אחרות יוכלו להיות מדריכי מוטוריקה לגיל הרך, ולשלב יעוץ להורים.
  • אלו המתחברות לתזונה ולפעילות גופנית יוכלו להפוך לסייעות לאורך חיים בריא לגיל הרך, ולייעץ להורים איזו תזונה מומלץ לתת לילדים, איזו פעילות גופנית מומלצת, וגם מה ניתן לעשות עם ילדים כבדי משקל.
  •  וגם הסייעות תוכלנה להשתלב במרכזים השונים לענייני קשב וריכוז לגיל הרך. 

מהי קוסמטיקאית בכירה

עולם הקוסמטיקה הוא עולם מעניין. תחום הקוסמטיקה מושך נשים רבות ללימודי הקוסמטיקה ובהתנסות בתחום. קוסמטיקה היא שם כללי למגוון של טיפולים וחומרים טיפוליים השומרים על בריאות ואסתטיקה של נשים וגברים כאחד. טיפולי פילינג, פדיקור, מניקור, קרמים ושמנים הם רק חלק ממה שעולם הקוסמטיקה כולל. הטיפולים מיועדים לשמור על עור פנים נקי והגייני, מראה עור נאה, הציפורניים והשיער. קוסמטיקאיות יכולות לקחת צעד אחד קדימה, ובעזרת קורס להפוך לקוסמטיקאית בכירה. קוסמטיקאית בכירה היא בעצם קוסמטיקאית המתמחה בתחום הבריאות. בעזרת ידע בתחום הבריאות היא בעצם בולטת אל מול הקוסמטיקאיות האחרות ורמתה המקצועית גבוהה יותר. מה לומדים בקורס קוסמטיקאית בכירה? בהמשך.

מה כולל קורס קוסמטיקאית בכירה?


הקורס מעשיר קוסמטיקאית בתחום פרה רפואיים ובריאותיים. והוא קורס שמיועדת לבעלות תעודות קוסמטיקאית. הנושאים בלימודי קוסמטיקאית בכירה כוללים:
  • העשרה בתחומים הרלוונטיים של ביולוגיה, תורת הרקמות (היסטולוגיה), תורת החיסון (אימונולוגיה), פיזיולוגיה, ופתולוגיה (תורת המחלות).
  • הרחבה בנושא התנהגות, יחסי מטפל-מטופל וכו'.
  • העשרת ידע בטיפולים קוסמטיים משלימים.

לימודי ציור


אם אתם מרגישים שציור הוא לא סתם מתחביב בשבילכם, לימודי ציור יעמיקו אתכם הרבה יותר במה שנקרא ציור. בלימודים תלמדו לעבוד עם כלים שונים כמו עפרון, פחם, דיו, צבעי מים וכדומה. כמו כן תלמדו את תורת הצבע בה תכירו את מעגל הצבעים השונה ולימוד לעבוד איתו. תלמדו את אופן העבודה עם צבעי מים, גואש, אקריליק ושמן.

סוגי הציורים


בלימודי ציור תלמדו על הציור הפיגורטיבי, מהתבוננות ועד שימוש בתצלום. כמו כן תלמדו גם על הציור המופשט, תכירו בצבע כחומר להבעת אווירה, רעיונות, רגשות, קונפליקט והרמוניה. אין ספק שהקורס ילמד אתכם הרבה מעבר למושג ציור, הוא ילמד אתכם ליצור אומנות עם מסר ורגש.

יום ראשון, 12 במאי 2013

מתנה לאישה מתחת למים


אם אתם חושבים מה לתת לאישה שזה עתה ילדה, ורוצה להתקרב עוד לתינוק או התינוקת שלה, אין כמו קורס שחייה עם תינוקות, צלילה או תרפיה מסוגים שונים שנעשות תחת המים. אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות הוא קורס וואטסו.

מהו וואסטו?


וואטסו היא שיטת ריפוי המתאימה לצרכים רבים – בין היתר אנשים במתח, אנשים בטראומה, אנשים בעלי עייפות כרונית, ילדים וכמובן תינוקות והוריהם. השיטה משלבת בצורה ייחודית שחייה במים חמימים ושיאצו. למעשה המילה מכילה את המילה שיאצו (טסו) ו-ווטר (וואט). הגוף מקבל עיסוי במים חמימים, צף, נמתח, משחרר את הגוף ומקרב, במקרה הספציפי שלנו, בין האם לתינוק. מדובר בטיפול מקרב, משחרר שרירים ומפיג מתחים – של האם והתינוק ביחד.

כל אחד שעובר את הטיפול הזה יוצא מאוזן ושקט יותר. מדובר על שחרור נפשי באמצעות התרת לחצים נפשיים, באמצעות מים, שאי אפשר למלל או להסביר אותם – בטח ובטח על ידי תינוק בן יומו שלא יודע להוציא מילה מפיו. היתרונות של המים: החמימות, היעדר כל המשיכה, היעדר עומס – מסירים חסמים מעמוד השדרה, משחררים את השרירים ומאפשרים תרגילים, תנועות וריכוז שלא אפשריים על היבשה, בחדר טיפולים / קליניקה, על מזרון. טיפול וואטסו אורך בדרך כלל כ-40 או 45 דקות, ומצוין לקירוב בין אמהות לתינוקיהן, הפגת מתחים, שחרור שרירי הגב ובעיות מפרקים מסוגים שונים, או בעיות נפשיות.


אם אתם שוקלים מתנה לאישה – זהו הדבר המושלם




כאמור, אם אתם רוצים להעניק מתנה לאישה שלכם על שהביאה לכם ילד לעולם, זהו הדרך המושלמת לפנק את הגוף שלה לאחר המאמץ העילאי של הלידה. ללא ספק, קירוב בינה לבין התינוק או התינוקת באמצעות המים החמימים תהיה מתנה מפנקת ומתגלמת מצדכם.

יום חמישי, 18 באפריל 2013

סייעות

ניתן למצוא סייעות בגני ילדים, בבתי הספר, כשרבות מהן עובדות במסגרות לחינוך מיוחד. תפקידן של הסייעות כשמן, לסייע לילד שהמסגרת הרגילה קשה לו או כדי לעודד ולהביא אותו להשתלבות במסגרת רגילה. ברוב המקרים סייעות אלו הן עובדות משרד החינוך והן משולבות לעבודה על ידי המפקחת האזורית.
הסייעות הן גם העוזרות של הגננות בגנים העירוניים והפרטיים. עוזרות לגננת בכל תחומי הפעילות בגן ושומרת על הסדר והניקיון בגן. הסייעות בגני העירייה הן עובדות של הרשות המקומית בעוד הגננות הן עובדות משרד החינוך.
גם רופאי השיניים נעזרים בסייעות שתפקידן לעזור לרופא השיניים בכל תחומי הכנת חומרי הטיפול, הגשת כלי עבודה, ניקוז הנוזלים מפה המטופל וניקיון המרפאה והכלים.
לימודי מקצוע הסייעות מגוונים. לכל תחום יש את המסלול שלו. סייעות שלמדה את מקצוע הסייעות לרופא שיניים אינה יכולה להיות סייעת בגן או סייעת לילד עם צרכים מיוחדים וכך הלאה.

לימודי קוסמטיקאית בכירה


מקצוע הקוסמטיקאית התרחב והטיפולים הנעשים על ידי הקוסמטיקאיות רבים ומעמיקים יותר. כדי לעמוד בקצב הקדמה על הקוסמטיקאיות לעבור קורסי השתלמות והרחבת ידע.
לימודי קוסמטיקאית בכירה נמשכים 136 שעות אחת לשבוע ובהם נלמדים נושאים רבים בתחום הפרה רפואי. קהל היעד ללימודי קוסמטיקאית בכירה הן קוסמטיקאיות שיש להן שנת ניסיון אחת לפחות בעבודה מעשית בתחום.

בסיום לימודי קוסמטיקאית בכירה מקבלת הבוגרת תעודת קוסמטיקאית בכירה המאפשרת לה להרחיב את הטיפולים שהיא נותנת ובצדים גם את הכנסותיה.
הלימודים מתקיימים במכללות השונות ובבתי הספר לטיפוח הגוף ומעבירים אותם מרצים אקדמאיים בעלי תואר שני ומעלה וכן על ידי רופאים שהם מומחים בתחום.
לבוגרות לימודי קוסמטיקאית בכירה יש את הידע לטפל בבעיות שבעבר טופלו רק על ידי רופאי עור. קוסמטיקאית בכירה לומדת בין השאר גם את תחומי הטיפול בבעיות עור.

יום ראשון, 14 באפריל 2013

הידרותרפיה – הדרך הטובה ביותר לקרב בין ההורים לילדיהם הרכים

אם אתם מחפשים דרך טובה לקרב ביניכם לבין הילדים הקטנים שלכם, שחייה במים חמימים, באמצעות מדריך, ובליווי שלכם, היא הדרך הטובה ביותר לכך. המים מאחדים ביניכם לבין התינוק, יש האומרים שאף מזכירים לו נשכחות (את הרחם!), ובעיקר מסייעים לו לייצר תחושת ביטחון, אמון, יציבות נפשית והתפתחות מוטורית.

מהי הידרופתרפיה?


שיטת השחייה במים, הידרותרפיה, היא שיטת טיפול הנעשית במים. במקור, השיטה אמורה להיות טיפול פסיכולוגי שנעשה בסביבה של מים, במקום לדבר. אצל ילדים זה רלוונטי במיוחד כי הם כמובן לא יכולים לדבר. השיטה מנצלת את התכונות הטבעיות של המים כדי להתיר פלונטרים נפשיים; בין היתר, חום, נעימות, שחרור מלחץ, לחץ הידרוסטטי, הפחתת משקל ועוד. אצל מבוגרים הידרותרפיה פותרת בעיות נוספות, פתולוגיות כמו: בעיות שרירים ושלד, פרקינסון, הפרעות קשב ועוד. המטרה היא עצירת הדרדרות הבעיות הפתולוגיות. אצל תינוקות זה יותר פשוט – המטרה היא ייצוב המערכת הנפשית הרכה וגם יצירת בסיס איתן לחיים. השחייה מחזקת את השרירים ואת עמוד השדרה, מפתחת יציבה והכי חשוב – מקרבת ומייצרת אמון בין ההורים לתינוק. הלחץ ההידרוסטטי מסייע בשמירה על היציבה, כי התינוק לא יכול ליפול ולאבד שיווי משקל. בנוסף, בגלל שיש משחקים ושירים מסביב, וההורים שלו שם והוא עושה קישור בין ההורים שלו לבין התחושה הנעימה, היציבות והביטחון – הוא מצליח להפוך להיות בן אדם הרבה יותר איתן.

איפה אפשר לעשות שיעורי הידרותרפיה?


ישנם מקומות רבים שבהם אפשר לעשות שיעורי הידרותרפיה. ראשית, ישנם שיעורים וקורסים במסגרת קופת החולים. שנית, אפשר לעשות זאת באמצעות סדנאות פרטיות, קייטנות לילדים ומפגשים בבריכות מיוחדות, של מכונים המומחים בשיטות טיפול במים. ואפשר גם לעשות שיעורים פרטיים, חד פעמיים או רב פעמיים. בכולם כמובן, נוכחים ההורים – גם אידיאולוגית וגם בטיחותית, מכיוון שמדובר בתינוקות פני פחות משנה.

מוצרים לתינוק – איך ממלאים את החדר של הרך הנולד בדברים טובים?

לקראת הלידה, צריך לבנות חדר לתינוק או לתינוקת, עם ציוד ורהיטים. בחירת המוצרים היא רצינית מאד, שכן צריך שיהיה בטיחותי ונוח לתינוק החדש. הבעיה היא, שבגלל שההורים חרדים ורוצים לקנות את הטוב ביותר לילדם / ילדתם הראשונים, אפשר לחלוב אותם ולהוציא מהם הרבה מאד כסף. עלות פרוייקט של קניית מוצרים לתינוקות הביתה יכולה להגיע לאלפים רבים של שקלים. מוצרי תינוקות יקרים מאד. כלומר, צריך לשבור חסכון כדי לקנות את כל הדברים. כמובן, למי שיש הרבה כסף, זה לא נורא. אבל מה עושים אנשים שאין להם הרבה וצריכים לקנות מוצרים לתינוקות עם תקציב מוגבל?

חסכון והתנהלות נכונה


אם מנהלים נכון את התקציב, אפשר ב"נזק" סביר מההכנה. קודם כל, אפשר לבקש חלק מהדברים בתור מתנה ללידה. חברים ובני משפחה ישמחו לתרום ולקנות לכם מה שאתם צריכים. מה שנשאר, אפשר לרכז ברשימה – ובה רק מה שממש חייבים. את הרשימה הזו, צריכים להכניס לאינטרנט ולהתחיל לחפש חלופות; היום קיימים מותגים רבים מכל העולם, באיכות זהה אך במחירים שונים מאד. אפשר לקנות בחו"ל חלק מהדברים, אפשר להשוות מחירים פה בארץ עבור חלק אחר של הדברים, ובכך לחסוך עשרות אחוזים. אין סוף פתרונות, דגמים ורעיונות; זה חוסך הרבה מאד כסף כשמגיעים לעמדת התשלום. חשוב שהרשימה תהיה מפורטת מאד, עד לרמת המוצץ. בנוסף, לא חייבים לקנות הכל; כשמגיעים למקום אחד, בדרך כלל עלות החשבון הסופי אסטרונומית. כשמפצלים, מגלים שבכל מקום המחירים קצת שונים.

לסיכום, בקשת עזרה מחברים ומשפחה, השוואת מחירים כדי לקנות כל מוצר במקום הזול ביותר שלו וקנייה אונליין של חלק מהדברים יכולה בהחלט לסייע בהורדת החשבון הסופי לעיתים באלפי שקלים. אל תתעצלו, החסכון הזה משמעותי ואתם זקוקים לכסף הזה, למשל... ל... חיתולים!

יום ראשון, 24 במרץ 2013

מה לעשות עם הילדים? רעיונות לפעילויות לילדים

אחת הדילמות שיש לכל ההורים הצעירים, היא מה לעשות בתור הפעלה לילדים, בטח לקראת חג כמו פסח שמתקרב (והחופש הארוך שמתלווה אליו). בין הרעיונות שאפשר לממש עם הילדים אפשר למנות: ביקור בגן חיות / ספארי, גני ופארקי שעשועים, נסיעות בארץ למסלולי הליכה פשוטים להכרת המדינה, מוזיאונים לאמנות ומוזיאונים לילדים, סרטים, הצגות ועוד. איך לבחור פעילויות לילדים? הנה כמה רעיונות.
  • בחירת האטרקציה לילדים צריכה להתאים לגיל שלהם. פארק שעשועים מאסיבי עם פעילויות קשות מבחינה פיזית לא מתאים לכל גיל (מעבר לעובדה שיש שלט שמורה על הגיל המינימאלי שאפשר להעלות אליו את הילד). חשוב להתאים את המשחקים לילדים ולגיל שלהם, על מנת שיהנו ולא יסבלו.
  • חשוב להתאים את האטרקציה לאהבת הילד. אם הילד או הילדה שלכם לא אוהבים לנסוע לגני שעשועים אלא דווקא מעדיפים חיות אל תכריחו אותם. כדאי לנסות לשכנע, אולי להמליץ ולנסות להסביר את הצד הכיפי והאטרקטיבי של משחק או פעילות שהם לא מכירים, אבל אם הם מגלים התנגדות לא כדאי ללחוץ יותר מדי.
  • התאימו את הפעילות לסוג מזג האוויר. למשל, אם מדובר בקיץ כבד וחם במיוחד לא בטוח שכדאי לצאת לטיול בשטח. הילדים נוטים להתייבש בקלות, לקבל מכת שמש – וזה עלול לגרום להם לטראומה.

מתנות ללידה


עוד דילמה שיש להורים צעירים היא איזה מוצרים לקנות לקראת לידה חדשה. בהנחה ויש שלהם ילדים קודמים, אולי יוכלו להוריש לילדם הרך מס' חפצים או כלים ששימשו אותם קודם. אם זו לידתם הראשונה ודאי יזדקקו להרבה מאד דברים. לכן, אם אתם רוצים לגרום להם להיות רגועים ולהצליח לתפקד בימים הראשונים, יש הרבה רעיונות למתנה ללידה, ממגבות ועד חבילות שיש הכוללות בגדים ומוצצים.

יום שלישי, 15 בינואר 2013

ג'הארה- כל המידע

ג'הארה היא אחת השיטות המעניינות ביותר להפיג מתחים ולהתמודד עם לחץ. ביחד עם שיטות אלטרנטיביות אחרות כמו רפלקסולוגיה או שיאצו, הג'הארה הפכה לשיטה פופולארית מאד לטיפול במתחים בילדים, תשושי נפש, הלומי קרב וגם אנשים הסובלים מבעיות פיזיות ובמיוחד בעמוד השדרה.

אודות השיטה ג'הארה

ג'הארה היא שיטת טיפול במים, המקנה למטופל הרגשת ריחוף יוצאת דופן. השיטה היא הידרו טיפולית ועוסקת בטיפול נפשי ופיזי תוך ריכוז ותנועה בתוך מים חמימים. זוהי שיטה ידידותית מאד ונעימה מאד, כמו טיפולים אחרים שהוכנסו לסל האלטרנטיבי (כמו וואטסו לדוגמה). השיטה מעודדת שחרור ומשפרת הרגשה פיזית ונפשית באופן כללי. המפגש מותאם לצרכים של המטופל, בין אם נפשי ובין אם פיזי, ואורכו כ-50 דקות. לשיטה חמישה עקרונות:
  • זוהי שיטה פיזית לחלוטין, כלומר התמכרות לציפה במים חמימים ותנועות בתוכם, אבל ללא כאבים וללא מאמץ.
  • איחוד עם המים – כלומר הארכת התנועות של הגפיים ביחד עם הגלים תוך כמה שיותר חוסר תשומת לב, התמזגות ו"שקיעה" לתוך התהליך
  • הרפייה עמוקה – ללא תשומת לב או מחשבה מיותרת
  • הפחתת המאמץ על השרירים כדי לשחרר את הגוף והנפש • שיפור בבעיות הפיזיות והנפשיות תוך התמכות טוטאלית במים

הטיפול עצמו

הטיפול נעשה ברוגע רב. המטרה היא לשלב אתכם במים ושאתם תהיו "אחד עם המים". היערכות דינאמית של הגוף לטיפול היא חלק ממה שמלמדים אתכם במפגשים, עם דגש לגיוס הגוף לתנועה ללא מאמץ. לסמוך לגמרי על המים ועל המטפל הוא חלק חשוב בטיפול ובהצלחה שלו, עם מינימום פעולה, מינימום מחשבה.

זה כמעט מדיטציה בתנועה בתוך מים חמימים. במפגשים מלמדים אתכם יציבה נכונה והרפייה, שמסייעת לכם גם לשפר את מצב הגוף שלכם וגם את מצבכם הנפשי, כמעט ללא מאמץ וללא מחשבות מיותרות ומסרסות, שמפריעות להליך.

יום רביעי, 2 בינואר 2013

מרכז הורות כל היתרונות

אחד הדברים המרגשים והמתאגרים הוא להיות הורה. חלק גדול מהאנשים יגיד אף שזהו הדבר הקשה ביותר. ובכל זאת, אין בית ספר לכך. כל אחד יכול להיות הורה, מטעמים ביולוגיים גרידא. בכל פעם שמתעורר אירוע (בדרך כלל טרגי) הקשור בילדים והוריהם קמה זעקה: "איך יתכן שכל אחד יכול להיות הורה בלי ללמוד?", ויש בכך היגיון.


קורס הורות: ישנה אפשרות ללמוד איך להפוך להורים בצורה טובה


ובכל זאת, בשנים האחרונות התעוררו להם אנשים שמבינים את החשיבות בכך. קורס הורות הוא דבר קיים ונגיש, שאפשר לעשותו בפורומים רבים ושונים. אמנם הקורס איננו מרחיק לכת עד לגילאים בהם הילדים כבר יכולים לדבר ולתקשר – כמו שרלוונטי בחלק מהמקרים הטרגיים, אולם הוא בהחלט מלמד את ההורים הצעירים לקראת מה הם הולכים: הכנה ללידה, זוגיות טובה בהקשר ההורי מפנים רבות, מפיזי ועד פסיכולוגי, מה לעשות לפני – תוך כדי ואחרי הלידה ועוד. מרכז הורות כזה קיים בכל הארץ, והוא בדרך כלל אחד משניים: מסובסד על ידי קופת החולים (ואז יש גם מלווה שאפשר להתקשר אליה בכל עת, מטעם קופת החולים) או פרטי, בקבוצות קטנות יותר, בקורסים שמתקיימים בבתים או סטודיו.


מדוע חשוב להירשם לקורס הורות? יתרונותיו הרבים של קורס זה


קורס הורות מסייע להורים החדשים לעתיד להתמודד עם מה שעומד להשתנות בחייהם. הוא מלמד אותם איך לסייע זה לזו – דבר שלפעמים היעדרו מביא למקרים טרגיים ומתחים. הוא מלמד את ההורים אודות התכונות הפיזיות של הלידה וההורות. כל מיני דברים שפעם "האמא הייתה צריכה ללמוד לבד מאמא שלה", היום אפשר להתכונן אליו מראש ובשל כך לעשותו בצורה טובה יותר. לכן חשוב, אם אפשר, להשקיע מעט זמן ומשאבים כדי להירשם לסדנה כזו.